סמוטריץ' ביקר בלוד: "מחוייבים להגברת המשילות"

    איתי גדסי No Comments on סמוטריץ' ביקר בלוד: "מחוייבים להגברת המשילות"

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביקר בלוד והשתתף בישיבת חירום של מועצת העיר על רקע אירועי הפשיעה: "הממשלה מחויבת להוריד כפפות ולהסתער על אתגר המשילות כאן בלוד ובמקומות אחרים בישראל"

    בצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90
    20:30
    01.05.24
    מוטי הלפרין No Comments on המפגש החריג בין אלוף בצה"ל למרן הגרמ"ה הירש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ביטל את הגיע הבוקר (חמישי) לעיר לוד, השתתף בישיבת חירום של מועצת העיר ושוחח עם ראש העיר יאיר רביבו: "אנחנו לא מוכנים להשלים עם המציאות הבלתי נסבלת בעיר; נפעל להגברת המשילות בלוד ובערים נוספות". זאת על רקע התגברות אירועי הפשיעה והאלימות בעיר בימים האחרונים.

    השר סמוטריץ': "ביטלתי את הלו"ז שלי הבוקר והגעתי לכאן ללוד לישיבת חירום של מועצת העיר שמתקיימת אחרי שני מקרי רצח שהיו כאן אתמול לאור יום. הגעתי כדי לחזק את העירייה ואת התושבים, לומר שהממשלה מחויבת להוריד כפפות ולהסתער על אתגר המשילות כאן בלוד ובמקומות אחרים בישראל. המציאות בלתי מתקבלת על הדעת ואסור להשלים אתה".

    בישיבת החירום אמר השר: "יש צעדים של סור מרע ויש צעדים של עשה טוב. בתחום הסור מרע אנחנו הולכים לתגבר בתקציב הקרוב את המשטרה בצורה חסרת תקדים שלא היתה כאן עשרות שנים. אני לא רוצה להיכנס לפרטים כי זה בסוף באחריות השר לביטחון לאומי, אבל אנחנו פועלים להעלאת שכר משמעותית ולהבאת כח אדם איכותי למשטרה בתנאים טובים ולשלוח אותם למקומות הכי מאתגרים.

    "בנוסף, המאבק בהון השחור הוא בעיניי הדבר המשמעותי כי בסוף מה שמניע את ארגוני הפשיעה זה הכסף, הוא גם המוטיבציה שלהם. אנחנו מקדמים חובת דיווח מעל 50 אלש"ח ואיסור החזקה של מעל 200 אלש"ח. מהלכים שיאפשרו למדינה להחרים כסף כזה עד שיוכיחו מאיפה הכסף. החשבוניות הפיקטיביות גם כן אחד הכלים המשמעותיים של ארגוני הפשיעה ואנחנו הולכים לחייב עכשיו שכל חשבונית מעל 5,000 ש"ח תהיה דיגיטלית. התלבטתי על כך רבות אבל בסופו של דבר יש כלל שאומר שכשכולם משלמים, כולם משלמים פחות, כך שכולם ירוויחו מזה".

    עוד אמר השר: "יש שני חוקים שאנחנו מקדמים כעת שנוגעים להחזקת נשק בלתי חוקי. אחד, זה חוק שיחמיר עונשי מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי ועל שימוש בו. החוק השני זה החזקה הראייתית. אם המשטרה נכנסת לבית מי שנושא באחריות זה מי שרשום כבעל הנכס. אני מקווה שהחקיקה לא תיקח הרבה זמן".

    השר הביע תמיכה בשימוש בצווים מנהליים מול ארגוני פשיעה. "דיני הראיות מורכבים וכולנו רוצים שהם יישארו כך. יש מקרים שבהם כולם יודעים מי מחולל הפשיעה אבל אין לפרקליטות בדיוק את כל הראיות המספיקות. אני חושב שאם משיתים כיום צווים מנהליים על ילדים בני 15 או 18 שחושבים שהם ריססו גרפיטי, בוודאי שאפשר להוציא צווים מנהליים למחוללי פשיעה".

    לסיום אמר השר: "אני מאמין בלוד, יש לה פוטנציאל אדיר. לוד היא פריים לוקיישן ואחרי הסור מרע צריך גם עשה טוב. אני נותן לכם גיבוי מלא. אני אבקש מראש הממשלה להזמין את ראש העיר לישיבת הממשלה הקרובה כדי שכל שר בתחומו יפשיל שרוולים ויטפל בלוד".



    0 תגובות